Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Gündemleri ve Problemleri
Teknolojinin ilerlemesi okullarımızda verilen eğitimin de
buna paralel olarak planlanması sırasında bilgisayar destekli eğitim
çalışmaları yapılmaktadır. Bu eğitim programının uygulanması sırasında
okullarda bazı alt yapı sorunları ve teknik sıkıntılar yaşanabilmektedir.
Bilişim Teknolojileri öğretmenleri olarak çalıştığımız okullarda pek çok
sıkıntıyı çözmeye çalışan kişiler olarak idarecilerimizden destek istemekteyiz.
Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin okullarda alanları ile ilgili gündemleri
ve problemleri şu şekilde sıralanabilmektedir:
1. Bu Ders Okullarda Gerekli mi Gereksiz mi Bir Türlü Karar Verilemedi
Bilişim Teknolojileri dersi yıllar içerisinde sürekli
kaldırılmakla tehdit edilen bir ders olmuştur. Teknoloji destekli eğitim
düşünülüyorsa bu dersin öğrencilere mutlaka verilmesi gerekiyor. Çünkü
öğrencilerin birçoğu bilgisayarı bilimsel anlamda kullanmayı bilmemektedir. Bu
konuda okullarda öğrenciler bilgisayar ile ilgili temel bilgileri almalı ki
önüne getirilen projeleri, etkinlikleri yapabilsin.
2. Bilişim Teknolojileri Derslerinin Ders Saati Yeterli Değil
Bir dersin öğrenciler adına öğretmen tarafından verimli hale
getirilmesinde ders saatinin çok önemli bir yeri vardır. Öğretmen bir derste
anlattığı konuyu bir sonraki derste uygulamalı olarak öğrencilere
yaptırabilmelidir. Bunun öğrenci ile bire bir ilgilenme şeklinde yapılması en
doğru olanı ama ders saatinin az olması sebebiyle sadece bilgi verme aşamasında
kalınıyor.
3. Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Okullarda Öğretmen Olarak Değil de Teknik Eleman Olarak Kullanılıyor
Bilgisayarların okullarda ve sınıflarda yer alması ile
birlikte bu bilgisayarların kurulumu ve kullanımı konusunda pek çok sıkıntılar
oluşmaya başlamıştır. Öğretmen ve öğrenciler bilgisayarlarla ilgili yaşadıkları
her türlü sıkıntıda Bilişim Teknolojileri öğretmenlerine gitmeye ve onlardan
yardım istemeye başlamıştır. Bu durumda Bilişim Teknolojileri öğretmenleri
okulda öğretmenlik yapmanın dışında teknik pek çok işle de ilgilenmek zorunda
kalmaktadır.
4. Bilgisayar Bulunmayan Okullarda Bilişim Teknolojileri Dersinin Konulması
Bilişim teknolojileri dersi sadece bilgiye dayalı bir ders
değildir. Öğretmen işlediği dersi bilgisayar üzerinde uygulamalı olarak da
göstermek ister. Ayrıca verdiği konu ilde ilgili ödev, proje vermek ister.
Fakat pek çok okulda Bilişim Teknolojileri dersi bulunmakla birlikte uygulama
yapılacak bilgisayarlar bulunmamaktadır.
5. Sınıflarda Yer Alan Teknik Donanımlar ve Akıllı Tahtaların Sorumluluğu Bilişim Teknolojileri Öğretmenine Ait Gibi
Bu konuda aslında birinci dereceden Bilişim Teknolojileri
öğretmenleri sorunlu olmasa da teknik sıkıntılar yaşandığında okulda çağrılan
ilk kişi Bilişim Teknolojileri öğretmeni olmaktadır. Sınıf sayıları ve akıllı
tahta yoğunluğu düşünülürse bu öğretmen üzerine çok ağır bir yük olarak
binmektedir.
6. Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri ve Formatör Öğretmen Ayırımı Yapılmalıdır
Bilgisayarların yoğun olduğu okullarda bu bilgisayarlarla
ilgilenecek sabit bir teknik eleman yer almalıdır. Bu kişi sadece okulun
interneti, bilgisayar tamiri, akıllı tahta kurulumu gibi işlerle uğraşmalıdır.
Böylece öğretmen olan Bilişim Teknolojileri öğretmeni öğrencilerine daha fazla
vakit ayırabilecektir.
7. Okullardaki Yazılımların Farklı Olması Sebebiyle Tayini Çıkan Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Gittikleri Yerde Her Şeye Sıfırdan Başlıyor
Okullarda kullanılan farklı yazılımlar söz konusu. Bu
durumda pek çok çalışma yapmış olan bir öğretmen tayini çıkıp başka bir okula
gittiğinde gittiği okuldaki yazılımlar ve akıllı tahtalar farklı ise elindeki
çalışmalar bir işe yaramıyor. Her şeye sıfırdan başlaması gerekiyor.
8. Ulusal ve Uluslararası Yarışmalara Öğrenci Yetiştirmek İçin Yeterli Destek Yok
Bilgisayar aslında dünya çapında pek çok yarışmaya katılıp
ödül alınabilecek bir alan. Öğrencilerin özellikle de başarılı öğrencilerin bu
alan yönlendirilmesi gerekiyor ki çalışma yapılabilsin. Sadece bilgisayarı
sevmek bu yarışmalarda başarılı olmak için yeterli değildir. Bunun için de
pratik düşünen öğrencilerin bizlere yönlendirilmesi gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder